Δελτία Τύπου των 1)Επαναληπτικών Πανελλαδικών ΓΕΛ και Ειδικών Μαθημάτων, 2)Επαναληπτικών Πανελλαδικών ΕΠΑΛ καθώς και 3)εξετάσεων Ελλήνων του Εξωτερικού

αναθέσεις των μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου με Α, Β και Γ ανάθεση

Με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη που υπογράφηκε στις 3 Ιουλίου και δημοσιεύτηκε σήμερα στη Διαύγεια, καθορίζονται οι αναθέσεις των μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου με Α, Β και Γ ανάθεση, στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών. Όπως διευκρινίζεται:
A. Με τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β΄) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.

Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α΄ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α΄ ανάθεση.

Γ. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Β΄ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Β΄ ανάθεση.

Δ. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς με την εξής σειρά προτεραιότητας:
Ο/Η εκπαιδευτικός διδάσκει:
α) στο σχολείο όπου είναι τοποθετημένος/η οργανικά ή προσωρινά:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
β) σε τυχόν συστεγαζόμενη σχολική μονάδα ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
γ) σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
δ) σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
ε) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)

Ε. Η Τρίτη (Γ΄) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης. Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.
Χρήστος Βαϊτσίδης

Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ που υπογράφει η Υπουργός Νίκη Κεραμέως: «Ανάληψη υπηρεσίας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «

Για λόγους διευκόλυνσης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που είτε είναι αποσπασμένοι σε άλλο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, είτε βρίσκονται σε άδεια κύησης, λοχείας ή ανατροφής παιδιού, είτε τελούν σε ειδική άδεια ως υπαγόμενοι σε ευπαθείς ομάδες, παρακαλούμε η ανάληψη υπηρεσίας στην οργανική τους θέση με τη λήξη του διδακτικού έτους 2019-2020 να γίνεται δεκτή με Υπεύθυνη Δήλωση που εκδίδεται μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ελληνικού Κράτους gov.gr αποστέλλεται ηλεκτρονικά. Σε διαφορετική περίπτωση, να γίνεται δεκτή Υπεύθυνη Δήλωση που αποστέλλεται μέσω τηλεομοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η οποία στη συνέχεια πρέπει να αποστέλλεται και ταχυδρομικά.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ήταν αποσπασμένοι για το διδακτικό έτος 2019-2020 σε άλλο ΠΥΣΔΕ από εκείνο της οργανικής τους θέσης, δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση της θερινής υπηρεσίας σε σχολική μονάδα και από τυχόν άλλη υποχρέωσή τους στο ΠΥΣΔΕ οργανικής.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Από το ΠΥΣΔΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ο προσωρινός πίνακας οργανικών τοποθέτήσεων από βελτίωση-οριστική τοποθέτηση.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΩΝ Ή ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΩΝ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΕΣ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΕΩΣ ΑΥΡΙΟ ΤΡΙΤΗ 23-6-2020 ΚΑΙ ΩΡΑ 13:30ΜΜ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2020

ΘΕΜΑ: Οργάνωση και τρόπος διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων μαθημάτωνέτους 2020.ΣΧΕΤ: 1. Το άρθρο 13 Α «Επαναληπτικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» του Ν. 4186/2013 (Α΄ 193) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» όπως προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 12 του Ν. 4468/2017 (Α΄ 61) και συμπληρώθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 100 του Ν.4610/2019 (Α΄ 70).2. Η Υ.Α. Φ.253.2/92419/Α5/01-06-2017 (Β΄ 1937) σχετικά με τον καθορισμό οργάνωσης και τρόπου διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων.1. Δικαίωμα συμμετοχής στις επαναληπτικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και οργάνωση διαδικασιών.Το Σεπτέμβριο εκάστου σχολικού έτους διενεργούνται επαναληπτικές εξετάσεις για την εισαγωγή σε σχολές ή Τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στις οποίες έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν οι υποψήφιοι Γενικού (ημερήσιου ή εσπερινού) και Επαγγελματικού (ημερήσιου ή εσπερινού) Λυκείου, εφόσον, είτε εξαιτίας σοβαρού λόγου υγείας, είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία θανάτου συγγενούς α΄ βαθμού εξ αίματος σε ευθεία γραμμή ή β΄ βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή, ο οποίος επήλθε εντός του μήνα που προηγείται του μήνα έναρξης των εξετάσεων και μέχρι τη λήξη αυτών, δεν έλαβαν μέρος ή διέκοψαν την εξέτασή τους σε ένα ή περισσότερα μαθήματα κατά τη διάρκεια της τακτικής εξεταστικής περιόδου.
Στις επαναληπτικές εξετάσεις οι υποψήφιοι εξετάζονται υποχρεωτικά στο σύνολο των μαθημάτων στα οποία έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή με την αίτηση-δήλωση που υπέβαλαν (Ομάδας Προσανατολισμού, Γενικής Παιδείας, Ειδικά Μαθήματα, Μουσικά Μαθήματα (Μουσική Αντίληψη και Γνώση, Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία) Μαθήματα Ειδικότητας, πρακτικές δοκιμασίες) και όχι μόνο σε όποιο απουσίασαν. Με την υποβολή της δήλωσης συμμετοχής στις επαναληπτικές εξετάσεις, η συμμετοχή του υποψηφίου στις εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου ακυρώνεται, όπως και η βαθμολογία και η επίδοσή του σε μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες, στα οποία έχει ήδη εξεταστεί, και ο υποψήφιος λογίζεται ως μη εξετασθείς.Οι διατάξεις της Υ.Α. Φ.253.2/92419/Α5/01-06-2017 δεν εφαρμόζονται για τις προβλεπόμενες, από ειδικές διατάξεις, κατηγορίες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων. Οι υποψήφιοι των εσπερινών λυκείων, ανεξαρτήτως της κατηγορίας με την οποία επέλεξαν να εξεταστούν στις εξετάσεις της τακτικής εξεταστικής περιόδου, μπορούν να συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις μαζί με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων. Στην περίπτωση αυτή εξετάζονται στην ίδια ύλη και θέματα με τους υποψηφίους των ημερησίων λυκείων και διεκδικούν τις ίδιες με αυτούς θέσεις.Για τη διεξαγωγή των εξετάσεων αυτών ορίζονται ως εξεταστικά κέντρα, λύκεια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων, μπορεί να ορίζονται εξεταστικά κέντρα και σε άλλες πόλεις της χώρας. Τα εξεταστικά κέντρα και η κατανομή των υποψηφίων σε αυτά ορίζονται με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται σε θέματα που καθορίζουν οι αρμόδιες, κατά περίπτωση, Κεντρικές Επιτροπές Εξετάσεων.2. Δικαιολογητικά και προθεσμία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στις επαναληπτικές εξετάσεις στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.Για να συμμετάσχουν οι υποψήφιοι στις επαναληπτικές εξετάσεις, πρέπει το αργότερο εντός δύο (2) ημερών, εκ των οποίων τουλάχιστον η τελευταία εργάσιμη, από την ημέρα λήξης του Προγράμματος πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων και του Προγράμματος πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας των ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ κατά περίπτωση, να καταθέσουν οι ίδιοι, εφόσον είναι ενήλικοι, ή ο κηδεμόνας τους, σχετική αίτηση στην ΕΕΔΔΕ που εδρεύει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία ανήκει το σχολείο στο οποίο είχαν υποβάλει την αρχική αίτηση-δήλωσή τους για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, συνοδευόμενη από ένα από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, από τα οποία να προκύπτει αδυναμία του υποψηφίου να συμμετάσχει την ημέρα εξέτασης του μαθήματος:α) δικαιολογητικά ασθενείας από Δημόσιο Νοσοκομείο τα οποία φέρουν σφραγίδα Διευθυντή είτε Κλινικής ΕΣΥ ή Εργαστηρίου ή Πανεπιστημιακού Τμήματος ή Δημόσιου Κέντρου Υγείας, τα οποία φέρουν σφραγίδα του Διευθυντή του Κέντρου,β) δικαιολογητικά ασθενείας από Ιδιωτικό Νοσοκομείο τα οποία φέρουν υπογραφή και σφραγίδα του θεράποντος ιατρού και του Διοικητικού Διευθυντή της ιδιωτικής Κλινικής,γ) πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και ληξιαρχική πράξη θανάτου συγγενούς α΄ βαθμού εξ αίματος σε ευθεία γραμμή ή β΄ βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή.Δε θεωρούνται επαρκείς απλές ιατρικές βεβαιώσεις από ιδιώτες ή υπεύθυνες δηλώσεις των μαθητών ή των γονέων και κηδεμόνων τους.Σε περίπτωση απουσίας κατά τη διάρκεια του Προγράμματος πανελλαδικών εξετάσεων των Ειδικών και Μουσικών Μαθημάτων, η προθεσμία κατάθεσης της σχετικής αίτησης και των δικαιολογητικών είναι το αργότερο εντός δύο (2) ημερών, εκ των οποίων τουλάχιστον η τελευταία εργάσιμη από την ημέρα εξέτασης του μαθήματος στο οποίο απουσίασε ή διέκοψε την εξέτασή του ο υποψήφιος και κατατίθενται στην ΕΕΔΔΕ που εδρεύει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία ανήκει το σχολείο στο οποίο είχαν υποβάλει την αρχική αίτηση-δήλωσή τους για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.Σε περίπτωση απουσίας κατά τη διάρκεια του Προγράμματος διεξαγωγής των πρακτικών δοκιμασιών, η προθεσμία κατάθεσης της σχετικής αίτησης και των δικαιολογητικών είναι το αργότερο εντός δύο (2) ημερών, εκ των οποίων τουλάχιστον η τελευταία εργάσιμη από την ημέρα κατά την οποία ήταν προγραμματισμένη η συμμετοχή του υποψηφίου σε αυτές εφόσον είτε απουσίασε είτε διέκοψε λόγω ατυχήματος ή αιφνίδιας ασθένειας και κατατίθενται στην οικεία ΕΕΔΔΕ.Αν κατά τη διάρκεια της εξέτασης λόγω ξαφνικής ασθένειας υποψήφιος ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, αναγκαστεί να διακόψει την εξέτασή του, η Λυκειακή Επιτροπή ή η Εξεταστική Επιτροπή κατά περίπτωση, αφού συντάξει σχετικό πρακτικό, αποστέλλει για φύλαξη το γραπτό δοκίμιο στην οικεία ΕΕΔΔΕ και αντίγραφο του πρακτικού στο Βαθμολογικό Κέντρο ενημερώνοντας για την απουσία του υποψηφίου. Ο υποψήφιος θα λάβει μέρος στις επαναληπτικές εξετάσεις, εφόσον καταθέσει σχετική αίτηση και τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Σε διαφορετική περίπτωση το γραπτό δοκίμιο αποστέλλεται τελικά στο ΒΚ για βαθμολόγηση με σχετικό πρακτικό της ΕΕΔΔΕ. Αν βέβαια ο υποψήφιος δηλώσει με υπεύθυνη δήλωση ότι ολοκλήρωσε τελικά την εξέτασή του, τότε το γραπτό του αποστέλλεται και βαθμολογείται κανονικά.Τα δικαιολογητικά και η σχετική αίτηση μπορούν να αποσταλούν στις οικείες ΕΕΔΔΕ και μέσω εταιρείας ταχυμεταφοράς. Σε αυτή την περίπτωση ως ημερομηνία κατάθεσης θα θεωρείται η χρονολογική σήμανση αποστολής των εγγράφων.Οι Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. που συγκροτούνται στις κατά τόπους Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωναm με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 24 της αριθμ. Φ.251/25089/Α5/27-02-2020 (ΦΕΚ 643 Β΄) Απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, θα έχουν στις αρμοδιότητές τους τη συλλογή και τον έλεγχο των αιτήσεων και των δικαιολογητικών των υποψηφίων, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις τόσο των ΓΕΛ όσο και των ΕΠΑΛ.3. Κατάθεση μηχανογραφικού και καθορισμός θέσεων εισαγωγής.Οι υποψήφιοι που παραπέμπονται σε επαναληπτικές εξετάσεις καταθέτουν μηχανογραφικό με τις προτιμήσεις τους, μαζί με τους υποψηφίους (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.) της τακτικής εξεταστικής περιόδου, σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τα λοιπά διατάξεις.Οι υποψήφιοι εισάγονται στις Σχολές ή Τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και συγκεκριμένα:α) οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά Τμήμα σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης καιβ) οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά Τμήμα σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης.Σε κάθε περίπτωση πρέπει να προκύπτει τουλάχιστον μία (1) θέση ανά Τμήμα.Συνεπώς, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις δεν έχουν δικαίωμα εισαγωγής σε Στρατιωτικές ή Αστυνομικές Σχολές ή σε Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας ή στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων ή στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού. Προϋπόθεση για την εισαγωγή σε κάποια σχολή ή Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν οι εξεταζόμενοι στις επαναληπτικές αυτές εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων της τακτικής εξεταστικής περιόδου της αντίστοιχης κατηγορίας ημερησίου λυκείου (ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ.) στη συγκεκριμένη σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση.

Πανελλήνιες 2020: Οι οδηγίες στους μαθητές, η ώρα προσέλευσης και τα μέτρα προστασίας

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τους υποψήφιους των Πανελληνίων εξετάσεων που διεκδικούν μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.«Στη μάχη» για μία από τις 77.970 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα ριχτούν σε λίγες ημέρες οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2020.
Οι φετινές εξετάσεις, ωστόσο, θα είναι διαφορετικές σε σχέση με πέρυσι, όχι μόνο λόγω του κορονοϊού, αλλά και καθώς θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το σύστημα του νόμου «Γαβρόγλου».
 Για τους υποψήφιους που θα εξεταστούν με το νέο σύστημα, τα μαθήματα δεν θα έχουν συντελεστή βαρύτητας, ενώ οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας και όχι των Λατινικών.
Ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων, σύμφωνα με το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ–ΜΠΕ) αναμένεται να κυμανθεί γύρω στις 100.000, που σημαίνει ότι 8 στους 10 υποψήφιους θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών

Οι Πανελλήνιες θα ξεκινήσουν με το μάθημα της Έκθεσης και της Νεοελληνικής Γλώσσας, τη Δευτέρα 15 Ιουνίου.
Μια ημέρα αργότερα, στις 16 Ιουνίου, θα εξεταστούν στο πρώτο μάθημα οι υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ.
Ως ώρα έναρξης εξέτασης για τους υποψηφίους των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ με το νέο σύστημα, ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης ως τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.
Για τους υποψηφίους των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ με το παλιό σύστημα, ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ και οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος θα είναι τρεις ώρες.
Ακόμη, για τα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ η ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ και οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις ώρες.

Οδηγίες για τους υποψηφίους

Το άγχος για πολλούς μαθητές, ειδικά και εν μέσω της πανδημίας, αυξάνεται κατακόρυφα.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους επιστήμονες της Συμβουλευτικής Γραμμής 11525 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», που μίλησαν στο ΑΠΕ–ΜΠΕ, υπάρχουν κάποια «τρικ» που μπορούν να τους βοηθήσουν να αντεπεξέλθουν.
Αρχικά, οι επιστήμονες συστήνουν στα παιδιά να υιοθετήσουν μια καθημερινή ρουτίνα και να οργανώσουν το διάβασμά με βάση τις δικές τους ανάγκες. Σημαντικό είναι επίσης να συζητούν για τις ανάγκες τους με την οικογένειά τους αλλά και να αναγνωρίζουν τις ικανότητες τους και τα θετικά τους χαρακτηριστικά. Υψίστης σημασίας είναι και το να φροντίζουν έχουν ελεύθερο χρόνο. Παράλληλα, σπουδαίο ρόλο παίζει η φυσική άσκηση, οι βόλτες στον καθαρό αέρα και οι βαθιές αναπνοές για τη μείωση του άγχους.
 Πανελλήνιες 2020: Τι αλλάζει για τα γραπτά των υποψηφίων και τη βαθμολόγησηΟι γονείς από την πλευρά τους, θα πρέπει να διασφαλίσουν ένα ήρεμο περιβάλλον για τα παιδιά και να τα ωθούν να κάνουν πράγματα που τα ευχαριστούν στον ελεύθερο χρόνο τους. Την ίδια ώρα δεν θα πρέπει να παρεμβαίνουν στον τρόπο που διαβάζουν ενώ θα πρέπει να επιτρέψουν στα παιδιά τους το «όχι» σε πράγματα και καταστάσεις που τα αγχώνουν. Τέλος, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην προκαλούν ανησυχία και εκνευρισμό με σχόλια και να μην επιβαρύνουν τους εφήβους με τις δικές τους επιθυμίες. Κοινώς, θα πρέπει να τους δίνουν «χώρο» ώστε να προσδιορίσουν τα δικά τους όνειρα και επιθυμίες.

Τα μέτρα προστασίας για τον κορονοϊό

Ειδικές οδηγίες για τη διεξαγωγή των εξετάσεων εν μέσω της πανδημίας καθορίζει Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Παιδείας και Υγείας, Ν. Κεραμέως και Β. Κικίλια, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (1967 Β’/21.05.2020).
Αποστάσεις και μάσκες
Σε κάθε αίθουσα εξέτασης θα πρέπει να τηρείται η απόσταση του 1,5 μέτρου μεταξύ των υποψηφίων. Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και στον χώρο προετοιμασίας των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και στον χώρο εξέτασής τους.
Η χρήση προστατευτικών μασκών, είναι προαιρετική για τους υποψηφίους και το εκπαιδευτικό προσωπικό εντός των εξεταστικών κέντρων. Ωστόσο, για τους επιτηρητές αλλά και για την περίπτωση εξέτασης υποψηφίου που γίνεται παρουσία εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης, η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική.
Για τα παραπάνω θα πρέπει να μεριμνούν ο πρόεδρος και τα μέλη της Λυκειακής Επιτροπής Εξετάσεων κάθε εξεταστικού κέντρου για τους υποψηφίους ΓΕΛ που εξετάζονται γραπτά, της Επιτροπής Εξεταστικού Κέντρου για τους υποψηφίους ΕΠΑΛ που εξετάζονται γραπτά και της Επιτροπής Εξέτασης κάθε Ειδικούς Εξεταστικού Κέντρου για τους υποψηφίους που εξετάζονται προφορικά.
Αερισμός των αιθουσών και κανόνες υγιεινής
Η ίδια ΚΥΑ, διασαφηνίζει πως οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται επαρκώς με φυσικό τρόπο. Όπου δεν γίνεται, προβλέπεται η χρήση κλιματιστικών, αλλά σύμφωνα με τις οδηγίες της σχετικής εγκυκλίου της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του υπουργείου Παιδείας. Η χρήση ανεμιστήρων απαγορεύεται.
Παράλληλα, θα πρέπει να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και να τηρούνται οι οδηγίες υγιεινής των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό.
Επίσης, τα εξεταστικά κέντρα θα τηρούν τους κανόνες του ΕΟΔΥ και για την καθαριότητα. Τα δε κυλικεία θα παραμείνουν κλειστά και κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων.

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΥΝΑΝΤΑΙ»

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΥΝΑΝΤΑΙ» ΣΤΗΝ ΜΕ ΑΡ.57233/Υ1/2020 (ΦΕΚ Β΄ 1859/15.5.2020) ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Το άρθρο 1 της αποφάσεως με αρ.57233/Υ1/2020 της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β΄ 1859/15.5.2020) ορίζει τα εξής:

«1. Όλως εξαιρετικά και μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους 2019-2020, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύνανται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δηλαδή απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό με τη χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας).Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δύναται να πραγματοποιείται»:

  1. Η λέξη «δύναται» είναι νομικός όρος και η χρήση της σε νομοθετικά κείμενα υποδηλώνει ευχέρεια των προσώπων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της εκάστοτε θεσπιζόμενης ρυθμίσεως. Η λέξη «δύναται» χρησιμοποιείται εναλλακτικά στα νομοθετικά κείμενα με την λέξη «μπορεί» για να υποδηλώσει ευχέρεια και αντιδιαστέλλεται από την χρήση της λέξεως «υποχρεούται» ή τη χρήση οριστικής εγκλίσεως και ενεστώτα που στα νομοθετικά κείμενα υποδηλώνουν πάντοτε υποχρέωση των όσων υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής τους.
  2. Συναφώς, η χρήση δύο φορές στο κείμενο της υπουργικής αποφάσεως της λέξεως «δύνανται», η οποία έχει κατά τα ανωτέρω κανονιστικό περιεχόμενο καθιστά σαφές ότι ανήκει στην διακριτική ευχέρεια των σχολικών μονάδων το να παράσχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέχρι την λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους 2019-2020 (ήτοι να προβούν σε απευθείας μετάδοση των μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο με χρήση μέσων τεχνολογίας) και δεν είναι υποχρεωτική. Διαφορετικά η υπουργική απόφαση θα προέβλεπε ότι οι σχολικές μονάδες «παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ή ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση «παρέχεται» ή ότι οι σχολικές μονάδες «υποχρεούνται» σε παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποδηλώνοντας την υποχρεωτικότητα της εισαγόμενης ρυθμίσεως πράγμα που εν τούτοις η υπουργική απόφαση δεν έπραξε.
  3. Η έλλειψη υποχρεωτικότητας για απευθείας μετάδοση μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο από τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιβεβαιώνεται από το ότι η υπουργική απόφαση δεν συνδέει την μη αξιοποίηση της σχετικής δυνατότητα με καμίας μορφής κύρωση, ούτε θεσπίζεται σχετικός έλεγχος ή εποπτεία για χρήση της εν λόγω δυνατότητας από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Συνεπώς, εφόσον ο νομοθέτης δεν συνοδεύει την ως άνω ρύθμιση με καμία κύρωση ή κρατικό έλεγχο των οικείων σχολικών μονάδων επιβεβαιώνεται ότι η παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από αυτές είναι προαιρετική.
  4. Η σχετική πρόβλεψη της υπουργικής αποφάσεως άλλωστε σε σχέση με την ευχέρεια και όχι την υποχρέωση παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τις οικείες σχολικές μονάδες τελεί σε απόλυτη συμφωνία με την εξουσιοδοτική διάταξη δυνάμει της οποίας εξεδόθη. Πράγματι, από την συστηματική ερμηνεία της υπουργικής απόφασης με την εξουσιοδοτική ρύθμιση του άρθρου 63 παρ.1 ν.4686/2020 (βλ. το σημείο 1 του προοιμίου της υπουργικής) προκύπτει ότι και ο ν.4686/2020 θεσπίζει ομοίως ευχέρεια και ουχί υποχρέωση για χρήση της δυνατότητας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τις σχολικές μονάδες:

«1. Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνα-νται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλον λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός. Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημικών νόσων. Σκοπός της παρεχόμενης δυνατότητας όλων των ανωτέρω περιπτώσεων είναι αποκλειστικά η παροχή εκπαίδευσης».

Και ο νομοθέτης συνεπώς κατ’επανάληψη (δύο φορές) χρησιμοποιεί την λέξη «δυνατότητα» στο κείμενο του άρθρου 68 παρ.1 ν.4686/2020 επιβεβαιώνοντας ότι απέβλεψε στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως δυνατότητα/ευχέρεια των σχολικών μονάδων και δεν θέλησε να την καταστήσει υποχρεωτική.

  1. Πράγματι, η βούληση αυτή του νομοθέτη για παροχή ευχέρειας στις σχολικές μονάδες να κάνουν χρήση της δυνατότητας ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, προκύπτει ευθέως και από αυτήν καθ’εαυτήν την εισηγητική έκθεση του άρθρου 68 ν.4686/2020 η οποία ομοίως χρησιμοποιεί κατ’επανάληψη (τρεις φορές) την λέξη «δυνατότητα» για την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τις σχολικές μονάδες, καθιστώντας σαφές ότι ο νομοθέτης θεσπίζοντας την επίμαχη ρύθμιση δεν θέλησε να επιβάλει την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις σχολικές μονάδες, αλλά να αφήσει την χρήση της οικείας δυνατότητας στην απόλυτη διακριτική τους ευχέρεια (αφού μάλιστα δεν θέσπισε κριτήρια στο πώς η ευχέρεια αυτή θα ασκηθεί από κάθε σχολική μονάδα, πράγμα που ομοίως δεν έπραξε ούτε η υπουργική απόφαση). Πράγματι, το κείμενο της εισηγητικής εκθέσεως χαρακτηριστικά αναφέρει τα εξής:

«Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται η δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαιδεύσεως…Με την θέσπιση της δυνατότητας αυτής, αφ’ενός μεν εξυπηρετείται η συνταγματική επιταγή της παραγωγής της διδασκαλίας….Επισημαίνεται ότι η δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα ανωτέρω διακρίνεται από την παροχή ασύχγρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης…».

Από το συνδυασμό συνεπώς του γράμματος της με αρ.57233/Υ1/2020 υπουργικής αποφάσεως, του γράμματος του άρθρου 63 ν.4686/2020, καθώς και του γράμματος της εισηγητικής εκθέσεως της εν λόγω νομοθετικής διατάξεως που χρησιμοποιούν κατ’επανάληψη την λέξη «δυνατότητα», η οποία έχει σαφές κανονιστικό βάρος και λαμβάνοντας υπόψη ότι ούτε ο ν.4686/2020 ούτε η κατ’εξουσιοδότησή του υπουργική απόφαση προβλέπουν την επιβολή κυρώσεων ή την άσκηση κρατικού ελέγχου στις σχολικές μονάδες που δεν κάνουν χρήση της δυνατότητας για απευθείας μετάδοση των μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο, προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι σχολικές μονάδες έχουν ευχέρεια και όχι υποχρέωση στην παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαιδεύσεως μέχρι την λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους 2019-2020.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε σχετικα με την online – realtime μεταδοση του μαθηματος.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε εκφράζει την αντίθεσή της στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την οποία είναι δυνατή η ταυτόχρονη μετάδοση μέσω κάμερας του μαθήματος από την τάξη, για τους μαθητές που δικαιολογημένα θα απουσιάζουν. 
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είχε καταθέσει την άποψη ότι δεν έπρεπε για λόγους δημόσιας υγείας να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία, με εξαίρεση την Γ΄ Λυκείου, που λόγω των Πανελλαδικών Εξετάσεων επιβάλλεται να κάνει τις απαιτούμενες επαναλήψεις. 
Η λανθασμένη επιλογή της επανέναρξης των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οδήγησε την πολιτική ηγεσία σε ένα ακόμα λάθος, την «τηλεμετάδοση» της μαθησιακής διαδικασίας. 
Αυτομάτως εγείρονται σοβαρότατα ερωτήματα για τη συνταγματικότητα της ρύθμισης και προβληματισμοί για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Με την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας Webex, ετέθη το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι μπορούσε κάποιος κακόβουλος να βιντεοσκοπήσει την όλη διαδικασία. Η αναγκαιότητα, όμως,  της συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της συνακόλουθης ψυχολογικής στήριξης των μαθητών , εν μέσω πανδημίας, μας υποχρέωσε να ξεπεράσουμε τις όποιες ενστάσεις μας. Στην προκείμενη περίπτωση, τίθεται σε κίνδυνο η προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μας.  Όσοι μετέχουν  της εκπαιδευτικής πραγματικότητας γνωρίζουν περιστατικά, όπου έχει χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία για τη διακωμώδηση  εκπαιδευτικών  και μαθητών. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, απαγορεύεται ρητά η κατοχή και χρήση του κινητού τηλεφώνου στο σχολείο. Τώρα έρχεται η πολιτική ηγεσία να νομοθετήσει αντίθετα, πέφτοντας καταφανέστατα σε αντίφαση σε σχέση με την προηγούμενη πολιτική της. 
Εντύπωση μας προκαλεί η στάση της Ανεξάρτητης Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, που   συναίνεσε στη σχετική ρύθμιση. 

Υπενθυμίζουμε ότι η εν λόγω Αρχή έχει απαγορεύσει ρητά τη χρήση καμερών στο προαύλιο των σχολείων, για την αντιμετώπιση της μαθητικής παραβατικότητας. Επίσης, ρητά απαγορεύεται η ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου και στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου, φωτογραφιών και βίντεο των μαθητών που συμμετείχαν σε σχολικές εκδηλώσεις, χωρίς τη συναίνεση των γονέων τους. Τώρα με ποια λογική δίνεται η δυνατότητα μετάδοσης της καθ’ αυτής μαθησιακής διαδικασίας και της έκθεσης των μαθητών στον κάθε κακόβουλο θεατή;
Είναι δεδομένο ότι η ρύθμιση αυτή θα δημιουργήσει σοβαρές παρενέργειες στη σχολική ζωή και στην ψυχολογία των μαθητών. Η εκπαιδευτική διαδικασία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καμία σχέση δεν έχει με τις διαλέξεις και τις ανακοινώσεις στα Πανεπιστήμια και τα Συνέδρια. Η διδασκαλία είναι μία ζωντανή διαδικασία, που βασίζεται στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης και οικειότητας και προάγεται και μέσω των λαθών που κάνουν οι μαθητές. Τα παιδιά στην τάξη πρέπει να νιώθουν άνετα και ασφαλή σαν στο σπίτι τους. Είναι βέβαιο ότι οι συνεσταλμένοι μαθητές καθώς και οι μαθητές με μέτριες επιδόσεις θα απομονωθούν, φοβούμενοι μήπως γίνουν αντικείμενο χλευασμού.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι η όλη διαδικασία γίνεται για λόγους δημόσιου συμφέροντος, με στόχο την παρακολούθηση όλων των μαθητών.

Δεν απαντά όμως σε κρίσιμα ερωτήματα:

Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία, όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται, ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς, από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με τους μαθητές και τους καθηγητές;
Πώς θα προστατευθούν μαθητές και καθηγητές από μία πιθανή διαπόμπευση μέσω μαγνητοσκόπησης;
Πώς θα ενθαρρυνθούν οι μαθητές μας να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, όταν γνωρίζουν ότι ένα πιθανό λάθος τους, μπορεί να τους καταστήσει αντικείμενο χλευασμού;
Πώς θα προστατευτούν τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, πού πρέπει να τυγχάνουν ιδιαίτερης μέριμνας;
Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας;

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, με αίσθημα ευθύνης, καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην προχωρήσει στην υλοποίηση του σχετικού μέτρου. Άλλωστε, οι καθηγητές αδυνατούν να το εφαρμόσουν, διότι αφενός μεν δεν υπάρχουν οι απαραίτητες τεχνολογικές υποδομές στα σχολεία, αλλά και σεβόμενοι τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών τους. Παράλληλα οφείλουν να προστατεύσουν και τους εαυτούς τους από πιθανές δικαστικές διώξεις, ύστερα από μηνύσεις γονέων. Ήδη εκατοντάδες γονείς, που θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους και απαιτούν τη μη βιντεοσκόπηση των παιδιών τους. Την άποψη αυτή των γονέων οφείλει να σεβαστεί το Υπουργείο Παιδείας.

Ε.Ε ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε