ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ. Θεση της ΔΑΚΕ ΣΤΗΝ προκήρυξη 24ωρης πανδημοσιουπαλληλικής απεργίας την Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021

Αθήνα, 14 Ιουνίου 2021
ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
Το Δ.Σ της ΑΔΕΔΥ αποφάσισε την προκήρυξη 24ωρης πανδημοσιουπαλληλικής απεργίας την Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021, μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου Χατζηδάκη, που εισάγει δυσμενείς ρυθμίσεις στην εργασία, ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε στη σχετική συνεδρίαση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ εξέφρασε τη διαφωνία της σε πτυχές του νομοσχεδίου, που επηρεάζουν δυσμενώς τους εργαζομένους. Είναι αυτονόητο ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δε θα είχε καμία αντίρρηση στην προκήρυξη μιας 24ωρης απεργίας την ημέρα ψήφισης ενός νομοσχεδίου τέτοιας κατεύθυνσης.
Είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα; Σας υπενθυμίζω ότι την Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021 διεξάγονται Πανελλαδικές Εξετάσεις. Πάγια θέση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι ότι η προκήρυξη απεργίας πάνω στις Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένα έσχατο μέσο αντίδρασης στην κατάθεση ακραίων ρυθμίσεων, που θίγουν τον χώρο της εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς. Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις εκείνες, για να στηρίξουμε μία απεργιακή κινητοποίηση τη συγκεκριμένη στιγμή, στρέφοντας όλη την κοινωνία εναντίον μας. Είναι διαφορετικής σημασίας η απεργία τη συγκεκριμένη μέρα για τους δασκάλους, τους δημοτικούς υπαλλήλους και τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους σε σχέση με τους καθηγητές. Για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους η Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021 είναι μία συνηθισμένη εργάσιμη μέρα. Για μας είναι μία μέρα εξαιρετική, που διαγωνίζονται οι μαθητές μας για την είσοδό τους στα ΑΕΙ. Δεν ξεχνούμε ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές έχουν ταλαιπωρηθεί αφάνταστα λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού και θα ήμασταν ανάλγητοι, εάν αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή τους προσθέταμε μία ακόμα ταλαιπωρία.
Για τους λόγους αυτούς η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε ζήτησε από τις υπόλοιπες παρατάξεις να απαιτήσουμε από την ΑΔΕΔΥ την πλήρη εξαίρεση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη συγκεκριμένη απεργία. Την άποψη αυτή απεδέχθησαν ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ και έτσι η πλειοψηφία του Δ.Σ της ΟΛΜΕ (7 στους 11) ζήτησε από την Ε.Ε της ΑΔΕΔΥ την πλήρη εξαίρεση των καθηγητών από την απεργία. Η πλήρη εξαίρεση του κλάδου (και όχι η εξαίρεση όσων εμπλέκονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις) ζητήθηκε με τη λογική ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών μετέχει ούτως ή άλλως στη διαδικασία των εξετάσεων, αλλά και επειδή ζητήθηκε από την παράταξη των ΣΥΝΕΚ, προκειμένου να μην παρουσιαστούν οι γνωστοί επαγγελματίες επαναστάτες, που θα επιδιώξουν την εξαίρεσή τους από τις εξετάσεις και μετά θα εγκαλέσουν τους υπόλοιπους για ενδοτισμό.
Τη στιγμή αυτή γίνονται διαβουλεύσεις σε επίπεδο ΑΔΕΔΥ, αλλά φαίνεται ότι με πρωτοβουλία του Μπράτη(ΠΑΣΚ-ΚΙΝΑΛ) η ΑΔΕΔΥ δε θα πάρει καμία απόφαση και θα πετάξει το μπαλάκι στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ.
Η παράταξη της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε έχει καταστήσει σαφές ότι δε θα δεχτεί κανένα παιχνίδι στην πλάτη των μαθητών, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που η κοινωνία είναι ταλαιπωρημένη και οι μαθητές μας ψυχικά εξουθενωμένοι. Στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ που θα γίνει την Τρίτη 15 Ιουνίου 2021 θα δηλώσουμε ότι απαιτούμε καθαρή απόφαση που δε θα ανατινάζει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Και αυτή είναι η εξαίρεση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την απεργία. Σε διαφορετική περίπτωση η ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε θα καταγγείλει στον κόσμο της εκπαίδευσης (καθηγητές, μαθητές, γονείς) ότι κάποιοι παίζουν πολιτικά παιχνίδια στην πλάτη νέων ανθρώπων την κρισιμότερη ώρα της ζωής τους.
ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε

ANAKOINΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ

Το τελευταίο δίμηνο του πρώτου τετραμήνου τα μέλη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ επιχείρησαν επανειλημμένα να περάσουν την άποψή τους στην Ομοσπονδία για τη μη κατάθεση βαθμολογίας. Το επιχείρημά τους ήταν ότι λόγω της τηλεκπαίδευσης, που ξεκίνησε στις 09 Νοεμβρίου 2020, οι καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν διαμορφώσει επαρκή άποψη για την επίδοση των μαθητών τους.

Δε μας εκπλήσσει η στάση τους. Είναι γνωστή η άποψη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ για την τηλεκπαίδευση. Την απορρίπτουν συλλήβδην. Και βέβαια, ταυτόχρονα απαξιώνουν την προσπάθεια χιλιάδων συναδέλφων να διατηρήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή. Η πρόταση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ για μη κατάθεση βαθμολογίας δεν έχει εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, αλλά έχει ξεκάθαρη πολιτική στόχευση. Επιδιώκει να ακυρώσει την εκπαιδευτική διαδικασία που συντελείται, κάτω από δύσκολες συνθήκες, το τελευταίο δίμηνο και να παρουσιάσει μία εικόνα διάλυσης της εκπαίδευσης.

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ αδιαφορούν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε λόγω της πανδημίας και επιζητούν να εισπράξουν πολιτικά οφέλη. Το προηγούμενο διάστημα, υποκαθιστώντας τους ειδικούς, απαιτούσαν να ανοίξουν τα σχολεία, ενώ η πανδημία σάρωνε τη χώρα!!! Αδιαφορούσαν για την αγωνία των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών, οι οποίοι πάνω από όλα έθεταν το ζήτημα της υγείας. Ενώ το τετράμηνο όδευε προς τη λήξη του, κατέθεσαν την πρόταση για μη κατάθεση βαθμολογίας. Πάνω από όλα η τακτική της ισοπέδωσης και της διάλυσης.

Ευτυχώς, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δεν υιοθέτησε την άποψη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ. Έκρινε, και σωστά, ότι το ζήτημα της κατάθεσης βαθμολογίας αφορά τον κάθε διδάσκοντα ξεχωριστά. Επεσήμανε, βέβαια, ότι είναι εύλογο να μην καταθέσει βαθμολογία ένας εκπαιδευτικός (π.χ ένας αναπληρωτής, που προσελήφθη τον Νοέμβριο), που δεν έχει διαμορφώσει σαφή εικόνα για τους μαθητές του.

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, μετά την αποτυχία τους να περάσουν την άποψή τους ως θέση του κλάδου, χρησιμοποίησαν τους συνδικαλιστές τους στις τοπικές ΕΛΜΕ και τους φίλους της παράταξής τους, για να υλοποιήσουν την πρότασή τους. Με την τακτική αυτή αποδεικνύουν για άλλη μία φορά την παντελή έλλειψη σεβασμού στις αποφάσεις της πλειοψηφίας. Επιχείρησαν μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων να ασκήσουν τρομοκρατία στους συναδέλφους, που είχαν αντίθετη άποψη.

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ με τη στάση τους αυτή:

Απαξιώνουν τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν οι χιλιάδες συνάδελφοι, για να ανταποκριθούν στις δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης. Τους υπενθυμίζουμε ότι οι συνάδελφοι αφιέρωσαν περισσότερες εργατοώρες, από ό, τι συνήθως, για να φτιάξουν φύλλα εργασίας, ηλεκτρονικές τάξεις, να διορθώσουν και να αποστείλουν τις απαντήσεις στους μαθητές τους και να οργανώσουν εν γένει τη διδασκαλία.

Μηδενίζουν την προσπάθεια των επιμελών μαθητών κατά τη διάρκεια του τετραμήνου. Χιλιάδες μαθητές ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και απέστειλαν όλα τα φύλλα εργασίας, στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν. Σπατάλησαν πολλές ώρες μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών τους ή των κινητών και ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Οι μαθητές αυτοί δικαιούνται να νιώθουν απογοητευμένοι από τους καθηγητές τους, που αρνήθηκαν να τους επιβραβεύσουν.

Δίνουν το δικαίωμα στην Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μείωση των αργιών, των διακοπών του Πάσχα καθώς και σε παράταση του διδακτικού έτους. Η λογική των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ότι η διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης είναι ελλειμματική και η απαίτησή τους να επαναληφθεί το κομμάτι της ύλης, το οποίο διδάχθηκε διαδικτυακά είναι τα καλύτερα επιχειρήματα για τις προαναφερόμενες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας. Οι συνάδελφοι των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ παραγνωρίζουν ότι φέτος δεν πραγματοποιήθηκε καμία εκδρομή και δεν χάθηκε καμία ώρα διδασκαλίας. Ακόμα και στην περίπτωση της πρόσφατης κακοκαιρίας που έπληξε τη χώρα μας, τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν κανονικά σε όλη την Ελλάδα μέσω τηλεκπαίδευσης.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε αναγνωρίζει τις αδυναμίες της διδασκαλίας μέσω τηλεκπαίδευσης. Και εμείς πιστεύουμε ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι η πιο αποτελεσματική. Όμως, σε περίοδο κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε, η εξ αποστάσεως διδασκαλία καλύπτει σε ικανοποιητικό βαθμό τις διδακτικές ανάγκες. Πρώτιστο, όμως, μέλημα των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την άποψη της παράταξής μας, είναι η ενθάρρυνση και η επιβράβευση των μαθητών εκείνων που στις δύσκολες αυτές συνθήκες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Για τον λόγο αυτό καταγγέλλουμε τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, που για μικροπολιτικούς λόγους καλέσανε τους καθηγητές που ανήκουν στον χώρο τους να πλήξουν τους μαθητές τους και να απαξιώσουν τον κόπο των συναδέλφων τους. Ε.Ε ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Aθήνα, 10 Φεβρουαρίου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, καταρχάς, θεωρεί άκαιρη τη στιγμή που επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να καταθέσει και να ψηφίσει το πολυνομοσχέδιο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Σε περίοδο κρίσης, που επιβάλλεται να υπάρχει κλίμα εθνικής ενότητας, για να ξεπεραστεί η θεομηνία, η κατάθεση και η ψήφιση νομοσχεδίου, που προκαλεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν είναι η καλύτερη πολιτική επιλογή. Επίσης, η έλλειψη διαλόγου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και των εκπαιδευτικών συνδικάτων θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτη. Η άποψη μας είναι ότι έπρεπε να επιστρέψει πρώτα η κανονικότητα στην ελληνική κοινωνία, να ακολουθήσει διάλογος του Υπουργείου με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) και μετά η κυβέρνηση να νομοθετήσει. Δεν αμφισβητούμε το συνταγματικό δικαίωμα της κυβέρνησης να νομοθετεί, διαμαρτυρόμαστε, γιατί αναλαμβάνει νομοθετικές πρωτοβουλίες στον χώρο της εκπαίδευσης, που προκαλούν αντιπαραθέσεις εν μέσω πανδημίας.

Όσον αφορά το περιεχόμενο του νόμου, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε έχει σοβαρούς ενδοιασμούς σε συγκεκριμένες πτυχές του.

Αρνούμαστε την ανάμειξη της ΑΔΙΠΠΔΕ, τόσο στην αυτοαξιολόγηση, όσο και στην επικείμενη σύνταξη του Π.Δ. για την ατομική αξιολόγηση. Η ΑΔΙΠΠΔΕ δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συνεπώς αποτελεί εξωτερικό αξιολογητή. Η διαχρονική θέση της ΔΑΚΕ είναι η εξής: «Όχι στην εξωτερική αξιολόγηση». Επίσης, αντιτιθέμεθα στην πρόταση για ανάρτηση της έκθεσης της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα του σχολείου, γιατί η διαδικασία αυτή μπορεί να οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Επιπροσθέτως, αρνούμαστε την ανάμειξη των Δήμων, των Γονέων και των Μαθητών (Σχολικό Συμβούλιο) στη διαδικασία σύνταξης της έκθεσης της αυτοαξιολόγησης. Δεν έχουν καμία επιστημονική επάρκεια, για να κρίνουν το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας.

Από θέση αρχής η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Θεωρούμε ότι, εφόσον η διαδικασία αυτή περιοριστεί σε καθαρά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά πλαίσια, θα βοηθήσει το εκπαιδευτικό έργο. Τη θέση αυτή είχαμε διατυπώσει και επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, η οποία επιχείρησε να προωθήσει το δικό της σχέδιο αυτοαξιολόγησης. Κανείς λοιπόν, δε μπορεί να κατηγορήσει τη ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών Δ.Ε για στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής. Είναι πάγια θέση της παράταξής μας, ανεξάρτητα με την κυβέρνηση, που κυβερνά τον τόπο. Όμως, η περίοδος που η πολιτική ηγεσία επέλεξε για την έναρξη της αυτοαξιολόγησης μας οδηγεί να διατυπώσουμε σοβαρές ενστάσεις. Είναι αδιανόητο να επιχειρηθεί το εν λόγω εγχείρημα σε μία χρονιά, που η εκπαιδευτική διαδικασία έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία. ΕΠΙΣΗΣ, ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΙΣΧΥΡΕΣ. Θεωρούμε ότι επιβάλλεται η άμεση αναστολή της συγκεκριμένης διάταξης για το παρόν σχολικό έτος. Είναι αδόκιμο εν μέσω των απρόβλεπτων συνεπειών ενός ασύμμετρου κινδύνου, όπως είναι η πανδημία, το ΥΠΑΙΘ, δίχως τις αυτονόητες συζητήσεις με τον κλάδο και δίχως να συνυπολογίζει την επιπλέον πίεση που υφίσταται ο εκπαιδευτικός (εξ αποστάσεως διδασκαλία, απαγόρευση μετακινήσεων, επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, κρούσματα σε σχολεία και εκπαιδευτικούς κ.α.), να προωθεί διατάξεις που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων. Το Υπουργείο Παιδείας δεν πρέπει να κρύβεται πίσω από σλόγκαν «όποιος αξιολογεί αξιολογείται», αλλά να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα στο χώρο της εκπαίδευσης με σύνεση και ρεαλισμό.

Όσον αφορά το επικείμενο Π.Δ για την ατομική αξιολόγηση, η ΔΑΚΕ Καθηγητών θεωρεί ότι κάθε τέτοια πρωτοβουλία είναι πρόωρη. Σε μία χώρα , που δεν έχει καμία κουλτούρα αξιολόγησης και στο παρελθόν η αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκε ως μηχανισμός χειραγώγησης, επιβάλλεται πρώτα να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών προς το Υπουργείο Παιδείας ως θεσμό. Για τον λόγο αυτό πιστεύουμε ότι για ένα εύλογο χρονικό διάστημα πρέπει να ισχύσει η διαδικασία αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων (όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα) και όταν επιτευχθεί το απαραίτητο κλίμα εμπιστοσύνης, να αρχίσει ο διάλογος για την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Η διαχρονική θέση της ΔΑΚΕ για την ατομική αξιολόγηση είναι η εξής:

Είμαστε υπέρ της ατομικής αξιολόγησης, που δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
Η ατομική αξιολόγηση πρέπει να έχει ως στόχο την επισήμανση τυχόν αδυναμιών του εκπαιδευτικού και τη βελτίωσή του, ώστε να προκύψει το μέγιστο δυνατό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
Αρνούμαστε την ατομική αξιολόγηση που έχει ως στόχο την μισθολογική καθήλωση, την μισθολογική υποβάθμιση, την υποχρεωτική μετάταξη σε άλλο Υπουργείο ή την απόλυση.
Την τελευταία δεκαετία, την περίοδο των μνημονίων, είχαμε τονίσει ότι δεν είναι δυνατή η ατομική αξιολόγηση, γιατί πρώτιστο μέλημα όλων των Υπουργών Παιδείας ήταν η περιστολή του εργασιακού κόστους στον χώρο της εκπαίδευσης και δευτερεύον ζήτημα γι’ αυτούς ήταν η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Από αυτήν την κατάσταση δεν έχουμε ξεφύγει, αφού οι μισθοί μας παραμένουν σε μνημονιακά επίπεδα και δεν προβλέπονται αυξήσεις στο προσεχές μέλλον.
Μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού έργου προσφέρεται από εκπαιδευτικούς που έχουν το μάθημα ως δεύτερη ή και τρίτη ανάθεση και είναι δεδομένο ότι αυτοί οι συνάδελφοι διδάχτηκαν το σχετικό αντικείμενο στα Πανεπιστήμια πλημμελώς ή καθόλου. Μάλιστα, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ πολλαπλασιάστηκε το φαινόμενο της τρίτης ανάθεσης μαθημάτων. Δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθούν συνάδελφοι για αντικείμενα που διδάσκουν αναγκαστικά.
Είναι λοιπόν προφανές ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δεν ακολουθεί την ισοπεδωτική πολιτική των αριστερών παρατάξεων και δε ζητά απόσυρση της αυτοαξιολόγησης. Θεωρούμε, όμως, απολύτως λογικό να παγώσει κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης την παρούσα περίοδο.

Ε.Ε. ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε Η Ε.Ε της ΔΑΚΕ

Καθηγητών Δ.Ε συνεδρίασε για το ζήτημα των πρόσφατων εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Η επίσημη θέση της παράταξης για το συγκεκριμένο ζήτημα είναι η εξής:Επισημάναμε τη δυσκολία πραγματοποίησης των εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, εν μέσω πανδημίας, αφού ήταν αδύνατο να διεξαχθεί ο προεκλογικός αγώνας των υποψηφίων, δεδομένου ότι το Υγειονομικό Πρωτόκολλο απαγόρευε την επίσκεψη οποιουδήποτε στο σχολείο, ο οποίος δεν ανήκε στο διδακτικό προσωπικό.Η δια ζώσης διεξαγωγή της ψηφοφορίας ήταν εκ των πραγμάτων ανέφικτη.Εντός της παράταξης αναπτύχθηκε διάλογος και διχογνωμία για τη σκοπιμότητα υιοθέτησης της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας , χωρίς η παράταξη να μπορεί να καταλήξει σε τελική απόφαση, εφόσον για ένα τόσο μείζον ζήτημα, που αλλάζει άρδην την εκλογική διαδικασία, αρμόδιο να αποφασίσει είναι το Συνέδριο της παράταξης, το οποίο δε μπορούσε να συγκληθεί λόγω Covid 19.Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε ζήτησε την ολιγόμηνη αναβολή των εκλογών έως το τέλος του σχολικού έτους. Σε περίπτωση που η πανδημία συνεχιζόταν, αναγκαστικά θα αποδεχόμασταν ως λύση ανάγκης την ηλεκτρονική ψηφοφορία.Η παράταξή μας είχε καταθέσει στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ τον προβληματισμό μας για την αποχή από την εκλογική διαδικασία, που πρότειναν οι αριστερές δυνάμεις, γιατί συνυπολογίζαμε το κόστος της απουσίας των εκπροσώπων του κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Η ΔΑΚΕ αποφάσισε να μη συμμετάσχει στις εκλογές, όταν όλες οι παρατάξεις δήλωσαν την πρόθεσή τους να απέχουν. Επειδή πιστεύουμε στην αστική δημοκρατία, δεν θα δεχόμασταν ηπαράταξη μας, που επί σειρά ετών τιμήθηκε από τους συναδέλφους και κατέχει πρωτιές σε όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια (ΚΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΔΕ) να κατέλθει μόνη της, για να βγει πρώτη.Η μαζική αποχή των συναδέλφων από τη διαδικασία των εκλογών ήταν αποτέλεσμα συλλογικής βούλησης, αλλά και της δικής μας παράταξης που ήταν και παραμένει πρώτη δύναμη σε όλους τους εκπαιδευτικούς.Το διάστημα από την προκήρυξη των εκλογών έως σήμερα η παράταξη κατέθεσε την άποψη να παραμείνουν ως αιρετοί οι εκλεγέντες της τελευταίας διετίας, θέση που έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία του Δ.Σ της ΟΛΜΕ. Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας δεν απάντησε θετικά στην πρότασή μας.Εντύπωση μας προκαλεί η ανελαστικότητα του Υπουργείου Παιδείας, που μετέτρεψε ένα τεχνικής υφής πρόβλημα σε μείζον πολιτικό θέμα για την εκπαιδευτική κοινότητα.Με δεδομένο ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των ΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΔΕ η παράταξη της ΔΑΚΕ Καθηγητών έχει καταλάβει και τις δύο έδρες (έστω και με μικρό ποσοστό συμμετοχής), η Ε.Ε της ΔΑΚΕ Καθηγητών αποφάσισε οι εκλεγμένοι συνάδελφοι να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο Υπουργείο Παιδείας, έστω και την τελευταία στιγμή, να τοποθετήσει τους αιρετούς της τελευταίας διετίας, αίροντας με αυτόν τον τρόπο το πρόβλημα, που δημιουργήθηκε.Η ΔΑΚΕ Καθηγητών από θέση αρχής είναι αντίθετη σε λογικές διώξεων και διαγραφών από τα συνδικαλιστικά όργανα. Για τον λόγο αυτό καταγγέλλουμε τις αλλεπάλληλες απειλές που εκτοξεύτηκαν από εκπροσώπους αριστερών δυνάμεων σε βάρος συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ και μάλιστα πριν η παράταξη, δια των οργάνων, πάρει την τελική της απόφαση. Στους κυρίους αυτούς δηλώνουμε ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι συντεταγμένη συνδικαλιστική δύναμη και οι συνδικαλιστές της απολογούνται στη Διοίκηση της παράταξης και σε κανέναν άλλο. Δηλώνουμε επίσης ότι η παράταξή μας θα απαντήσει δυναμικά και θα στηρίξει όλους τους ΔΑΚίτες και τις ΔΑΚίτισσες που θα δεχτούν άδικες και ανοίκειες επιθέσεις από τον οποιοδήποτε. Τονίζουμε δε, σε αυτούς που μας απειλούν ότι η παράταξή μας δεν τρομοκρατείται και δεν υποκύπτει σε απειλές.Ε.Ε ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε

Η ΔΑΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

Όσον αφορά το ζήτημα που ανέκυψε μετά την ανακοίνωση της απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρίας Κεραμέως, να διεξαχθούν οι εκλογές με ηλεκτρονική ψηφοφορία το Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020 για την ανάδειξη των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια, ως ΔΑΚΕ δηλώνουμε τα ακόλουθα:
Είμαστε υπέρ της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, γιατί αντιλαμβανόμαστε τα νέα δεδομένα και την επιτακτική ανάγκη να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός στο μέτρο του δυνατού. Επίσης, αναγνωρίζουμε τον αδιαπραγμάτευτα θετικό ρόλο της τεχνολογίας στις μέρες μας σε επίπεδο καθημερινότητας, όπως με την τηλε-εκπαίδευση και την τηλε-εργασία.
Ωστόσο, πιστεύουμε ότι, σε κλίμα πόλωσης, έντασης και αμφισβήτησης της διαδικασίας, δεν μπορούν να διεξαχθούν εκλογές, από τις οποίες θα προκύψουν οι αιρετοί που τα επόμενα δύο χρόνια θα έχουν τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη των συναδέλφων μας για να μας εκπροσωπούν στα υπηρεσιακά Συμβούλια, Εκτιμούμε ότι απαιτείται χρόνος για την ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας και τη διασαφήνιση κάποιων κρίσιμων τεχνικών παραμέτρων που αφορούν τη διαδικασία, όπως είναι οι εκλογικοί κατάλογοι.
Σε αυτή την κατεύθυνση, ως ΔΑΚΕ προτείνουμε στην Υπουργό Παιδείας, να δώσει την απαραίτητη, λόγω των συνθηκών, παράταση διεξαγωγής των εκλογών, προκειμένου να μην υπάρχει η παραμικρή υποψία για διαβλητή διαδικασία. Καλούμε την Υπουργό, αναλογιζόμενη το μεγάλο βάρος που σηκώνουν οι εκπαιδευτικοί, να συμβάλλει καθοριστικά στη διατήρηση του καλού κλίματος στο δημόσιο σχολείο.
ΔΑΚΕ Α, Γ, Δ, Ε Θεσσαλονίκης

Το σχέδιο του ΥΠΑΙΘ για τις εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια το 2020


Κατά την συνάντηση της ΟΛΜΕ με την Υπουργό Παιδείας την Πέμπτη 8-10-2020, όταν ρωτήθηκε για την ετοιμότητά του συστήματος σχετικά με την ηλεκτρονική ψηφοφορία που ανακοίνωσε ότι θα γίνει στις 7-11-2020 αναφέρθηκε στο σύστημα “ΖΕΥΣ” με το οποίο διεξάγονται και οι πρυτανικές εκλογές στα πανεπιστήμια.
Συμπληρωματικά μάλιστα είπε ότι το ΥΠΑΙΘ βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης και ότι το σύστημα θα είναι απολύτως έτοιμο στις 7/11/2020 ημέρα ΣΑΒΒΑΤΟ!!! και ότι η μυστικότητα και το αδιάβλητο της ψηφοφορίας είναι απολύτως εξασφαλισμένα.
Ποιό είναι όμως το σύστημα «ΖΕΥΣ»;
Μεταφέρουμε από την ιστοσελίδα grnet.gr τις πληροφορίες σχετικά με την ψηφιακή κάλπη:
Το σύστημα «ΖΕΥΣ» έχει αναπτυχθεί από Το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. που όπως μας πληροφορεί στην ιστοσελίδα του είναι τεχνολογικός φορέας, λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος και παρέχει δικτυακές και υπολογιστικές υπηρεσίες σε ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, σε φορείς της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων και σε φορείς του δημόσιου, ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Στο ΕΔΥΤΕ διασυνδέονται φορείς όπως:
Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ΑΕΙ
Ερευνητικά κέντρα
Δημόσια νοσοκομεία
το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Μουσεία, Βιβλιοθήκες και άλλοι Πολιτιστικοί φορείς
Η «Ψηφιακή Κάλπη ΖΕΥΣ» είναι ένα πληροφοριακό σύστημα για την αδιάβλητη διεξαγωγή απόρρητων ψηφοφοριών με αμιγώς ηλεκτρονικό τρόπο.
Η διαδικασία ψηφοφορίας, επιγραμματικά:
Η διεξάγουσα αρχή συντάσσει τα ψηφοδέλτια και τη λίστα των ψηφοφόρων και ορίζει την εφορευτική επιτροπή. Η λίστα των ψηφοφόρων αποτελείται από τα ονοματεπώνυμά τους και την ηλεκτρονική τους διεύθυνση.
Οι ψηφοφόροι λαμβάνουν στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση μήνυμα με το οποίο καλούνται να ψηφίσουν. Το μήνυμα περιέχει σύνδεσμο (link) που οδηγεί στο ψηφιακό παραπέτασμα μέσα στο οποίο προετοιμάζεται η ψήφος. Το παραπέτασμα θα ενεργοποιηθεί όταν η εφορευτική επιτροπή εκκινήσει την ψηφοφορία.
Η εφορευτική επιτροπή εκκινεί και στο τέλος λήγει την ψηφοφορία.
Οι ψηφοφόροι ψηφίζουν εντός του ορισμένου χρονικού διαστήματος, και λαμβάνουν ψηφιακή απόδειξη της συμμετοχής τους.
Με το πέρας της ψηφοφορίας, η εφορευτική επιτροπή δίνει την εντολή για την αυτόματη κατάμετρηση των ψηφοδελτίων.
Η επικοινωνία των αρχών και των ψηφοφόρων με το πληροφοριακό σύστημα «Ζευς» γίνεται μέσω ενός απλού προγράμματος περιήγησης του Παγκόσμιου Ιστού (web browser), ενώ προστατεύεται όπως ακριβώς και οι οικονομικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου.
Η ακεραιότητα της ψηφοφορίας είναι μαθηματικά επαληθεύσιμη από τον καθένα μέσω της χρήσης κρυπτογραφίας, και χωρίς καμία προσβολή του απόρρητου.
Το απόρρητο της ψήφου είναι ευθύνη της εφορευτικής επιτροπής, και είναι πρακτικά εξασφαλισμένο καθώς αρκεί να υπάρχει ένα και μόνο τίμιο μέλος στην επιτροπή.
Ο Ψηφοφόρος
Ο ψηφοφόρος λαμβάνει μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο όταν η ψηφοφορία είναι έτοιμη να αρχίσει. Το μήνυμα τον πληροφορεί για την ακριβή ημερομηνία και ώρα έναρξης και λήξης της ψηφοφορίας. Για κάθε αλλαγή που γίνεται λαμβάνει και νέο μήνυμα.
Στο μήνυμα περιέχεται ένας προσωπικός και απόρρητος σύνδεσμος στον ιστότοπο του συστήματος «Ζευς». Η διαδικασία υποβολής της ψήφου ξεκινά ακολουθώντας το σύνδεσμο αυτό, εφόσον βέβαια η ψηφοφορία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Διαφορετικά ο ψηφοφόρος ενημερώνεται αναλόγως.
Στην οθόνη του ψηφοφόρου εμφανίζεται ένα εισαγωγικό σημείωμα που περιγράφει τη διαδικασία υποβολής ψήφου. Η διαδικασία αποτελείται από δύο βήματα, την επιλογή των υποψηφίων στο ψηφοδέλτιο, και την υποβολή του ψηφοδελτίου.
Στο βήμα της επιλογής, εμφανίζεται στην οθόνη μια αναπαράσταση ενός ψηφοδελτίου, καθώς και οι απαραίτητες πληροφορίες και οδηγίες. Ο ψηφοφόρος συνθέτει διαδραστικά το ψηφοδέλτιο της επιλογής του.
Όταν ολοκληρώσει τη διαδικασία της επιλογής, ο ψηφοφόρος προχωρά στην υποβολή του ψηφοδελτίου. Το επιλεγμένο ψηφοδέλτιο κρυπτογραφείται στον τοπικό υπολογιστή του ψηφοφόρου και στη συνέχεια υποβάλλεται μέσω δικτύου στο σύστημα «Ζευς». Το σύστημα εκδίδει ψηφιακή απόδειξη καταχώρισης της ψήφου σε μορφή απλού αρχείου κειμένου, την οποία ο ψηφοφόρος οφείλει να φυλάξει, καθώς είναι απαραίτητη για την υποβολή και επεξεργασία τυχόν ενστάσεων.
Η Εφορευτική Επιτροπή
Τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής στο σύστημα «ΖΕΥΣ» είναι οι κλειδοκράτορες της ψηφοφορίας. Τα μέλη της επιτροπής λαμβάνουν ειδικά κρυπτογραφικά κλειδιά, τους Κωδικούς Ψηφοφορίας. Οι κωδικοί αυτοί είναι όλοι απαραίτητοι για τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας καθώς και για την αποκρυπτογράφηση των αποτελεσμάτων. Εάν χαθεί έστω και ένας, η ψηφοφορία δε θα μπορέσει να ολοκληρωθεί, καθώς θα είναι αδύνατη η αποκρυπτογράφηση των ψηφοδελτίων. Κάθε μέλος της εφορευτικής επιτροπής είναι υπεύθυνο για τη διαφύλαξη του δικού του Κωδικού, ενώ το σύστημα «Ζευς» έχει και αυτό ένα Κωδικό για κάθε ψηφοφορία, σαν να ήταν μέλος της επιτροπής.
Η πρώτη πράξη του κάθε μέλους της επιτροπής είναι να εισέλθει στον ιστότοπο της ψηφοφορίας, να παράξει έναν καινούριο Κωδικό Ψηφοφορίας, και στη συνέχεια να καταθέσει το δημόσιο τμήμα του στο σύστημα «Ζευς». Η ψηφοφορία μπορεί να αρχίσει μόνο όταν όλα τα μέλη της επιτροπής έχουν εκτελέσει και επιβεβαιώσει αυτό το βήμα.
Μετά το πέρας της ψηφοφορίας η αποκρυπτογράφησή των ψηφοδελτίων είναι αδύνατη χωρίς όλους τους Κωδικούς Ψηφοφορίας. Κάθε μέλος της εφορευτικής επιτροπής συνδέεται με το σύστημα «ΖΕΥΣ» για να παρέχει τα κρυπτογραφικά δεδομένα που είναι απαραίτητα για την εξαγωγή των περιεχομένων των ψηφοδελτίων. Η παροχή των κρυπτογραφικών δεδομένων δεν προσβάλει το απόρρητο της ψηφοφορίας.
Η Μίξη των Ψηφοδελτίων
Προκειμένου να διασφαλιστεί το απόρρητο της ψήφου, όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της ψηφοφορίας, και πριν γίνει η καταμέτρηση των ψήφων, παρεμβάλλεται ένα ενδιάμεσο στάδιο μίξης των ψηφοδελτίων. Στο στάδιο αυτό τα ήδη κρυπτογραφημένα, από τους ψηφοφόρους, ψηφοδέλτια, κρυπτογραφούνται με ειδικό τρόπο εκ νέου από το σύστημα «ΖΕΥΣ», ώστε πλέον να μην είναι αναγνωρίσιμα και αναδιατάσσονται τυχαία. Στο τέλος της διαδικασίας μίξης έχουμε ένα σύνολο ψηφοδελτίων τα οποία όταν αποκρυπτογραφηθούν θα έχουν τα ίδια περιεχόμενα με τα αρχικά, αλλά είναι αδύνατον να τα συνδέσουμε με τους χρήστες που τα υπέβαλαν. Με μέριμνα της εφορευτικής επιτροπής, υπολογιστές εκτός του συστήματος «Ζευς» μπορούν να συμμετάσχουν στη μίξη χωρίς κίνδυνο αλλοίωσης της διαδικασίας. Όπως και με την επιτροπή, αρκεί και μόνο ένας τίμιος συμμέτοχος στη μίξη για να εξασφαλιστεί το απόρρητο.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν λόγω του κορονοϊού, καταθέτει την πρόταση της στην εκπαιδευτική κοινότητα:
Συγκεκριμένα:
Εκτιμούμε ότι πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, έτσι ώστε να υπάρξει ένα αίσθημα ασφάλειας στους καθηγητές και στους μαθητές.
Πιστεύουμε ότι , εφόσον δεν είναι δυνατή η λειτουργία των σχολικών μονάδων σε μία βάρδια με μειωμένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο των δύο κύκλων (πρωί, απόγευμα) ή της εκ περιτροπής προσέλευσης των τμημάτων (μέρα παρά μέρα).
Θεωρούμε αναγκαίο να γίνει η πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού δυναμικού.
Επιβάλλεται να γίνει πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες) εκεί, όπου υπάρχουν ελλείψεις.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε κατανοεί τις ανησυχίες μερίδας μαθητών, καθηγητών και γονέων. Ωστόσο, θεωρεί ότι η τακτική των καταλήψεων δε λύνει τα υφιστάμενα προβλήματα, αλλά αντίθετα δημιουργεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πάγια αρχή της παράταξής μας ήταν ο διάλογος εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας με ανοιχτά σχολεία. Όπως και στις πρόσφατες κινητοποιήσεις των μαθητών για το ζήτημα της Μακεδονίας η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε κατανόησε τον αγώνα των μαθητών, αλλά στάθηκε αντίθετη στην τακτική των καταλήψεων τότε, έτσι και τώρα η ΔΑΚΕ Καθηγητών θεωρεί ότι οι καταλήψεις δε βοηθούν στη επίλυση των προβλημάτων της Δημόσιας Εκπαίδευσης και δε μας βρίσκουν σύμφωνους
Ε.Ε ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε

Πέμπτη 27-8-2020 ΣυνεδρίασΗ τοΥ ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης

Σήμερα Πέμπτη 27-8-2020
Συνεδρίασε το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης με Θέμα ημερήσιας διάταξης : Τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε κενούμενες θέσεις Διευθυντών σε Σχολικές Μονάδες της Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Τοποθετήθηκαν
1.Παλυβου Παναγιώτα στο 2ο Γσ Αγίου Αθανασίου.
2. Βρετανιδου Μαρία στο 2ο Γσ Νεάπολης.
3. Δημασης Νικόλαος 3ο Γσ Λαγκαδά με Λ. Τ.
4. Θεοχαροπουλος Αντωνης 1ο Γσ Ελευθεριου Κορδελιού
5. Θεοδοσιαδης Λαζαρος 1ο Γσ Λαγκαδά.
6. Τσολακιδης Αθανάσιος 2ο Γσ Νέας Ευκαρπιας.
7. Πετρίδης Γεώργιος 2ο Γσ Σταυρούπολης.
8. Τιαλιος Ζήσης Γσ Νέας Απολλωνιας.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο έργο των νέων διευθυντών.