Η ΔΑΚΕ Ε΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Η ΔΑΚΕ Ε΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Ζούμε δύσκολες μέρες σε συνθήκες άγχους, ανασφάλειας, έντονου εκνευρισμού και ψυχικής αναστάτωσης. Οι ζωές όλων μας έχουν ανατραπεί δυσάρεστα, εξαιτίας της παγκόσμιας συνθήκης της πανδημίας του κορωνοϊού. Η αναστολή της λειτουργίας των σχολείων ήταν επιβεβλημένη προς όφελος της δημόσιας υγείας στην κατεύθυνση της προσπάθειας όλων μας, να εμποδίσουμε τη διασπορά του επικίνδυνου αυτού ιού.

Σε αυτή τη συγκυρία, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τιμήσουμε το λειτούργημά μας, προσπαθώντας να στηρίξουμε τους μαθητές μας, με όποιον τρόπο μπορούμε και κρίνουμε παιδαγωγικά κατάλληλο, αφού ο καθένας από εμάς γνωρίζει τις ιδιαίτερες συνθήκες της τάξης ή των τμημάτων του. Η ΔΑΚΕ Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης επισημαίνει απερίφραστα ότι είναι επιτακτική η ανάγκη, να διατηρήσουμε οι εκπαιδευτικοί έναν δίαυλο επικοινωνίας με τους μαθητές μας, αφού κατά πως φαίνεται, θα αργήσουμε να επιστρέψουμε στα σχολεία μας. Οι μαθητές μας έχουν ανάγκη την ηθική, ψυχολογική αλλά και διδακτική – παιδαγωγική μας υποστήριξη και καθοδήγηση.

Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες, οι οποίες θα επιτρέψουν την τηλεκπαίδευση των μαθητών μας με διάφορα εκπαιδευτικά εργαλεία και πλατφόρμες, είναι ανθρώπινη και επιβεβλημένη. Τις δυσκολίες τις γνωρίζουμε όλοι, στην ίδια χώρα ζούμε όλοι. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο τεχνολογικός εξοπλισμός μαθητών και εκπαιδευτικών δεν είναι ικανοποιητικός σε αξιοσημείωτο ποσοστό. Ωστόσο, η παραφιλολογία, η αρνητική εκ προοιμίου στάση και η αφ΄ υψηλού κριτική αυτή την ώρα δε βοηθούν σε τίποτα. Αντιρρήσεις εκφράζονται και για τις πλατφόρμες, οι οποίες υποστηρίζονται από ιδιώτες. Κι αναρωτιόμαστε, η “google”, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας κι αρκετά άλλα τεχνολιγικά εργαλεία κι εφαρμογές που χρησιμοποιούμε καθημερινά στη ζωή μας και την εκπαιδευτική πράξη, δεν είναι κι αυτά ιδιωτικά;

 Είναι σαφές ότι η δια ζώσης παραδοσιακή διδασκαλία δε μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικατασταθεί από τη σύγχρονη κι ασύγχρονη διδασκαλία με τη χρήση της τεχνολογίας. Η ανθρώπινη επαφή είναι αυτή που κινητοποιεί όλες εκείνες τις δημιουργικές δυνάμεις μαθητών κι εκπαιδευτικών. Μέχρι όμως να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στις σχολικές τάξεις, οφείλουμε να κάνουμε όλοι ό,τι περνάει από το χέρι μας, για να βοηθήσουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους. Μπορεί να είναι η αποστολή υλικού μέσω e-mail, η ανάρτηση ασκήσεων στην ιστοσελίδα του σχολείου ή των εκπαιδευτικών, η τηλεδιάσκεψη μέσω “moodle”, “webex”, “e-class”, το “skype”, το “viber” ή το “messenger” η ακόμη η χρήση της κρατικής τηλεόρασης. Εν τέλει, αυτό που έχει σημασία είναι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων πέρα από εγωισμούς και διχόνοιες και να βοηθήσουμε τη δημόσια εκπαίδευση. Άλλωστε, στα δύσκολα κρινόμαστε όλοι, στα εύκολα είμαστε όλοι αρεστοί κι αποτελεσματικοί.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΔΑΚΕ Ε’ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΪΤΣΙΔΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *